20 způsobů, jak eliminovat stres ve vašem životě

Velká část stresu, který zažíváme, je naprosto zbytečná. Stačí pár malých úprav v našem životě a většinu stresových faktorů z něj můžeme vyřadit. Většinu, ne všechny. Žít naprosto bez stresu zřejmě není možné, ale ruku na srdce – nebyl by takový život vlastně nudný?

1. Příčiny stresu

Přemýšlejte, kvůli čemu (nebo komu) se během dne stresujete a zkuste vymyslet způsob, jak se těmto faktorům vyhnout nebo jak jejich stresující efekt co nejvíce zmírnit.

2. Odstranění nedůležitých závazků

Závazků můžeme mít ve svém životě opravdu hodně. Promyslete, co z jejich naplnění získáte, a zda tato odměna stojí za všechen ten stres, které z jejich plnění máte.

3. Prokrastinace

Málokdo dokáže být v klidu, když se mu kupí povinnosti. Tipy, jak zatočit s prokrastinací, najdete v článku: Konec prokrastinace. Přestaňte plýtvat svým časem!

4. Neorganizovanost

Občas podlehne chaosu a nepořádku každý z nás, ale pokud je jich moc, snadno ztratíme přehled, co je potřeba udělat nebo kde co máme.

žena ve stresu z práce

5. Žádná zpoždění

Věnujte pozornost tomu, jak dlouho vám trvá příprava a cesta – a k výsledku pro jistotu přidejte pár minut navíc pro nečekané události. Žádný spěch, žádný stres.

6. Kontrola

Naučte se nestresovat se kvůli tomu, jak se chovají ostatní lidé nebo jak plynou věci. Jediná věc na světě, kterou můžete opravdu kontrolovat, jste vy sami.

7. Multitasking

Dělání více věcí najednou se na první pohled zdá užitečné, ve skutečnosti tak ale ztrácíme pozornost a ve výsledku i čas. Dělejte vždy jen jednu věc, pořádně a v klidu.

8. Odstranění vysavačů energie

Z některých věcí jsme více unavení než z jiných – a požitek z nich je přitom stejný nebo menší. Najděte takové věci ve svém životě a zbavte se jich.

starosti, stres, online kurz, jak se zbavit starostí

9. Vyhýbání se „obtížným“ lidem

Ne, nemusíte se bavit a být milí na všechny. Pokud jsou lidé, kteří vás jenom rozčilují nebo s vámi manipulují, prostě se snažte s nimi být v kontaktu co nejméně, odstřihněte je. K rozpoznání takových lidí vám skvěle pomůže článek: Jak odhalit manipulátora.

10. Zjednodušený život

Zjednodušte si své návky, své závazky, své informační zdroje, své prostředí, své uvažování. Čím méně složitostí, tím méně stresu.

Přečtěte si také: Jak si vytvořit návyk na cvičení každý den

11. Žádný rozvrh

Nemusíte mít naplánovanou každou minutu svého dne. Dělejte si volno a neplánujte nic napevno. Snažte se vyhýbat činnostem, které vám berou zbytečně moc času.

12. Zpomalení

Nespěchejte. Naučte se zpomalit, vnímat a být v přítomném okamžiku. Vnímejte a užívejte si svou kávu nebo čaj, jídlo, lidi kolem sebe nebo třeba přírodu.

13. Pomoc druhým

Na první pohled to může vypadat jako další závazek, ale když se naučíte brát pomáhání druhým jako zábavu a dobrou věc a nespěchat na výsledky, nebude vás to stresovat.

14. Odpočinek během dne

Zastavte se, namasírujte si ramena a krk, protáhněte nohy a ruce, klidně se projděte, zajděte si na čerstvý vzduch nebo si dejte něco dobrého na zub či k pití.

Žena sedící na pláži a meditující

15. Výpověď

Práce nás má bavit. Pokud v ní nechcete hned skončit, zkuste aspoň popřemýšlet, jak ze své práce udělat něco méně stresujícího, něco, co byste si více užívali a na co se těšili.

16. Jen pár úkolů denně

Nemusíte udělat vše za jeden den. Rozdělte si větší úkoly na menší a postupujte pomalu – hlavně v klidu a bez stresu.

17. Cvičení 

Čím víc budete fit, tím víc budete vůči stresu odolní. Během cvičení budete mít navíc chvilku jen sami pro sebe a odpočinete si od každodenního shonu. K tomu, jak začít cvičit pravidelně, najdete typy v mém článku: Jak si vytvořit návyk na cvičení každý den.

18. Zdravá strava

Nezdravá jídla mohou někdy sama zhoršovat náladu až způsobovat stres. Zdravá strava jde navíc ruku v ruce s cvičením – dohromady tvoří perfektní štít proti stresu.

19. Vděk

Naučte se vnímat to, co máte, věci, situace a lidi ve svém životě, jako dar. Buďte vděční a snažte se na všem najít něco dobrého.

20. Příjemné prostředí

Necítíte se daleko lépe v uklizeném a čistém prostředí? Úklid může být někdy otrava, ale výsledek za ten stres při něm rozhodně stojí!

Pokud jste však zahlceni starostmi, které ne a ne dostat z hlavy. Pak budete v neustálém stresu a těžko se budete dostávat do klid a pohody. Ideální na to je „generální úklid hlavy“. K tomu vám skvěle poslouží ONLINE TERAPEUTICKÝ KURZ, díky kterému se zbavíte svých starostí a problémů.

starosti, stres, online kurz, jak se zbavit starostí

Lída Špačková
Lektorka, terapeutka a autorka Lidoll terapeutických panenek©. Při své práci pomohla stovkám lidí, aby se zbavili svých problémů a strachů a dosáhli spokojeného života. Je autorka online terapeutického kurzu a unikátních terapeutických panenek. Inspiruje lidi, jak žít radostně a svobodně, aby se zbavili svých starostí a plnily si své sny.
  • online terapeuticky program
  • Minikurz ZDARMA!
    V 7 emailech pochopíte, jak si myšlením ovlivňujete život a objevíte způsob, jak své starosti vyřešit. Zadejte email, kam vám minikurz zašleme.
  • Rubriky
  • Štítky
  • Nejnovější příspěvky
  • online terapeuticky program
  • terapeuticke panenky