Jak si vytvořit návyk na cvičení každý den

Většinou se dočtete, že ideální je cvičit 3-4 týdně. Kolikrát se vám ale stalo, že jste s cvičením začali a po nějaké době, z různých důvodů, jste s cvičením přestali a nedokázali jste se k němu vrátit? Ideální je udělat si z cvičení zvyk. Zvyk je něco, co opakujete tak často, až je pro vás daná činnost téměř automatická a provádět ji vás nestojí téměř žádné úsilí. Ale aby se z něčeho stal zvyk, je potřeba to opakovat každý den.

1. Určete si přesnou dobu, kdy se budete věnovat cvičení 

Přemýšlejte, v jakou denní dobu máte na cvičení čas a energii. Máte-li pro cvičení přesně stanovenou hodinu, bude se vám snáz dodržovat. Pokud byste měli rozvrh cvičení volný, spíš budete cvičení odkládat – na dobu, až budete mít více času, až budete míc více energie, až nebude tak teplo, až zítra… nikdy.

2. Nastavte si budíky a připomínky 

Nastavte si budík, dejte si upomínku do kalendáře, použijte program, který vám bude zasílat připomínkové emaily. Připomínky si nastavte na hodinu, kterou jste si určili jako čas pro cvičení. A jakmile si připomínku přečtete, jděte rovnou na to.

3. Začněte pomalu a malými kroky

Začínejte pomalu, klidně jen 10 minut denně a nic náročného. Na začátku je nejdůležitější, aby si tělo zvyklo na změnu režimu a aby se pro něj tato nová činnost stala automatická – proto je nutné, aby to pro něj nebyla nijak velká zátěž.

4. Postupně zvyšujte dobu trvání i náročnost – ale pozvolna!

Cvičte pomalým a nenáročným tempem alespoň dva týdny. To je ideální doba na to, aby si tělo na novou činnost zvyklo. Teprve po 14 dnech začněte zvyšovat dobu trvání cvičení. Po několika dalších dnech můžete také zvýšit náročnost vašeho cvičení, nezvyšujte ale dobu trvání a náročnost zároveň.

5. Udělejte si cvičení co nejpříjemnější

Máte-li svůj zvyk spojený s bolestí a utrpením, spíše jej ze svého života vyřadíte. Je-li pro vás ale cvičení zábavou a něčím příjemným, budete se na něj dokonce těšit. Snažte se vymyslet, jak si cvičení co nejvíce zpříjemnit.

starosti, stres, online kurz, jak se zbavit starostí

6. Připravte si všechno předem

Tak jako tak budete muset překonávat překážky. Čím méně jich ale bude, tím větší šanci máte, že se z vašeho cvičení stane každodenní návyk. Připravte si cvičební pomůcky předem, abyste, až bude váš cvičební čas, měli vše nachystáno a jediné, co jste museli udělat, je prostě začít.

7. Nepřemýšlejte a prostě začněte

Říká se, že nejtěžší krok je ten první. U cvičení to platí obzvlášť. Netrapte se tím, jak dlouho budete muset cvičit nebo jaké cviky budete muset provádět. Prostě začněte a uvidíte, že vám cvičení půjde daleko lépe, než jste si mysleli.

Přečtěte si také: Jak se namotivovat, když se vám nechce

8. Kombinujte různé druhy cvičení

Cvičení by vás mělo opravdu bavit, a pokud děláte každý den to samé, můžete se začít nudit. Střídejte různé druhy cvičení také podle toho, jaká část těla je při nich namáhána. Když budete každý den namáhat jinou část, dáte tělu možnost si odpočinout.

Pravidelné cvičení,ženy cvičí aerobik a zumbu

9. Udělejte si „odpočinkový-neodpočinkový“ den

Odpočinek je opravdu důležitý. Nechceme ale porušovat naši každodenní rutinu, takže i když nebudeme jeden den v týdnu ve vybraný čas cvičit, musíme místo toho dělat něco jiného. Může to být stále něco aktivního jako třeba chůze, ale můžete si tento čas taky vyhradit např. pro meditaci.

10. Nevynechejte jediný den

Jde nám o to vytvořit si návyk a tvorba návyku je dovednost, kterou se musíme nejdříve naučit. Důležité je cvičit každý den, jinak se nám návyk těžko vytvoří. Pokud však jeden den vynecháte, nebičujte se za to. Prostě začněte znovu a popřemýšlejte, co vás vedlo k vynechání a co můžete příště udělat proto, abyste se mu vyhnuli.

Pokud se vám však dlouhodobě nedaří dosahovat svých cílů a máte problémy s motivací, může to být známka toho, že máte špatné vnitřní nastavení – podvědomé programy, které vám zapříčiňují, že se vám v životě nedaří, i když se snažíte sebevíc.

Při řešení nízké motivace a starostí ve vašem životě vám skvěle poslouží online terapeutický kurz, díky kterému na sobě budete moci zapracovat sami v pohodlí domova. Zbavíte se díky tomu svých problémů a starostí, které vás trápí.

starosti, stres, online kurz, jak se zbavit starostí

Lída Špačková
Lektorka, terapeutka a autorka Lidoll terapeutických panenek©. Při své práci pomohla stovkám lidí, aby se zbavili svých problémů a strachů a dosáhli spokojeného života. Je autorka online terapeutického kurzu a unikátních terapeutických panenek. Inspiruje lidi, jak žít radostně a svobodně, aby se zbavili svých starostí a plnily si své sny.
  • online terapeuticky program
  • Minikurz ZDARMA!
    V 7 emailech pochopíte, jak si myšlením ovlivňujete život a objevíte způsob, jak své starosti vyřešit. Zadejte email, kam vám minikurz zašleme.
  • Rubriky
  • Štítky
  • Nejnovější příspěvky
  • online terapeuticky program
  • terapeuticke panenky