Meditace ve vaně na zmírnění stresu

O meditaci a jejích pozitivních účincích najdete na tomto blogu několik článků. Ten dnešní vám představí jeden šikovný způsob, jak se meditaci věnovat. Pomůže vám meditovat pravidelně a užívat si tak zklidnění, relaxace, zmírnění stresu a dalších benefitů, které vám meditace může přinést.

Zkombinujte výhody horké lázně a meditace

Meditace ve vaně je skvělý a také jednoduchý způsob, jak vytěžit z obou těchto činností maximum. Koupel v teplé vodě pomáhá uvolnit svaly, zklidňuje tělo i mysl a dovoluje nám alespoň na okamžik vyhnat z hlavy všechny stresující myšlenky. Meditace ve vaně je navíc zvyk, který se velmi snadno provádí a můžete se mu věnovat každý den.

Udělejte si čas

Vyhraďte si alespoň 15 minut, během kterých vás nebude nikdo rušit. Naplánujte si je, udělejte si na ně místo ve svém denním rozvrhu, vypněte telefon, nebo si ho s sebou do koupelny vůbec neberte.

Všechny v domácnosti také poproste, aby vás nevyrušovali, pokud by samozřejmě nešlo o něco zvláště závažného. Cokoliv, co potřebujete udělat, abyste měli svých 15 minut jenom pro sebe, stojí za to.

Pokud jste nikdy dříve žádnou meditaci nezkoušeli, můžete tomuto procesu ze začátku věnovat jen 5 nebo 10 minut. Sama koupel v horké vodě je dostatečně uvolňující a benefity meditace můžete přidávat postupně tak, jak vám vyhovuje.

Použijte voňavé esence

S pomocí aromaterapie můžete svou mysl uklidnit, nebo naopak probudit. Přidejte si do vody bublinky nebo speciální oleje. Levandule je pro relaxaci nejlepší, máta a peprmint zase zaktivují vaši mysl i smysly.

Vybírejte vůně, které jsou vám příjemné, a budete se díky nim cítit o poznání lépe. Přidáním vonné esence do vaší koupele odstraníte stres ze svého života bez větší námahy.

Relaxujte

Jakmile už jste ve vaně, zkuste co nejvíce zklidnit, zpomalit a prohloubit své dýchání. Díky tomu je tato meditace na zmírnění stresu velice účinná. Snažte se dýchat do břicha, všímejte si, jak se vám s každým nádechem mírně zvedá a jak s každým výdechem zase klesá.

S rameny ani hrudníkem nehýbejte. Břišní dýchání je pro nás přirozenější a pomáhá nám vypnout a úplně vytěsnit stres, ať už jste ten den zažili cokoliv.

Soustřeďte se na své smysly

Nyní se zaměřte pouze na své smysly a to, co cítíte. Vodu, která obklopuje vaše tělo, a její příjemný teplý dotek na vaší kůži, tlak vany na vaše záda, vůni vonných esencí. Všechny myšlenky nechte pomalu odplout, žádný stres na toto místo nepatří a jediné, čemu se teď budete věnovat, je meditace.

Přečtete si také: 10 relaxačních technik, jak se zbavit stresu

Můžete si ke své meditaci ve vaně pustit nějakou relaxační hudbu, případně jakoukoliv, která vás uklidní. I hudba samotná má na naši psychiku pozitivní vliv a tak jen posílí účinky této meditace na zmírnění stresu.

Ztište svou mysl a zůstaňte v přítomnosti

Meditace ve vaně nebude opravdovou meditací, pokud se vám nepodaří uklidnit svou mysl a plně se věnovat jen a pouze jí. Snažte se proto svou mysl udržet co nejtišší, soustřeďte pozornost pouze na přítomný okamžik.

Docílit čisté, klidné a tiché mysli může být pro někoho obtížné. Vyzkoušejte toto: jakmile začnete přemýšlet nad minulostí, budoucností nebo jakmile se ve vaší mysli začne rozvíjet vnitřní dialog, uvědomte si něco z přítomnosti.

Začněte si všímat zvuků, vůní i jiných smyslových vjemů, které vás obklopují. To vám pomůže utišit jakékoliv myšlenky a věnovat se jen a pouze meditaci, která vás má uklidnit, dát odpočinout vašemu tělu i mysli a zbavit vás stresu.

Pomoci si můžete také mantrami, což je další typ meditace. Opakujte si stále dokola svůj oblíbený citát, verš básně, nebo text vaší oblíbené písně. Díky tomu si snadno poradíte s tím otravným hláskem ve vaší hlavě, který ne a ne zmlknout.

Hidden Content
Lektorka, terapeutka a autorka Lidoll terapeutických panenek©. Při své práci pomohla stovkám lidí, aby se zbavili svých problémů a strachů a dosáhli spokojeného života. Je autorka online kurzu "Cesta životem" a unikátních terapeutických panenek. Inspiruje lidi, jak žít radostně a svobodně. Aby se zbavili svých starostí a plnily si své sny.