10 září

30 způsobů, jak zlepšit svoje sebevědomí pomocí sebelásky

0  comments

  • Home
  • /
  • Blog
  • /
  • 30 způsobů, jak zlepšit svoje sebevědomí pomocí sebelásky

Naučit se mít se rád je pro mnoho z nás velmi náročné. Někteří lidé zaměňují sebelásku s egocentrismem a sobectvím. Sebeláska je ale o snaze pochopit sám sebe, své pocity a pečovat o své zdraví, pohodu a štěstí. Mít zdravé sebevědomí nám pomáhá překonávat se, čelit výzvám a dosahovat lepších výsledků.

TIP: Na konci článku vyzkoušejte Test sebevědomí ZDARMA. ✅⬇️

Udělejte si proto nyní laskavost a vyzkoušejte následující způsoby, jak praktikovat sebelásku:

  1. Každý den hned ráno si řekněte něco hezkého, pochvalte se a přimějte se usmát.
  2. Dopřejte svému tělu takové jídlo a pití, které ho povzbudí, dodá mu energii a výživu.
  3. Naučte se své tělo milovat, buďte k němu laskaví a věnujte mu patřičnou péči – včetně pravidelného pohybu.
  4. Nevěřte všem svým myšlenkám. Váš vnitřní kritik opravdu nemá vždycky pravdu.
  5. Obklopte se milujícími lidmi, kteří vás podporují a rádi vám připomenou, jak jste úžasní.
  6. Stop porovnávání. Jediný člověk, s kterým byste se měli porovnávat, je vaše včerejší já.
Sebeláska vám pomůže zlepšit sebevědomí
  1. Ukončete všechny toxické vztahy. Vše, co vám nedělá dobře, nemá ve vašem životě místo.
  2. Oslavujte všechny své pokroky a úspěchy, bez ohledu na to, jak velké či malinké jsou.
  3. Vystupte ze své komfortní zóny a zkuste něco nového. Neuvěříte, co vše dokážete!
  4. Naučte se milovat vše, co vás odlišuje od ostatních. Díky tomu jste totiž výjimeční!
  5. Definice krásy neexistuje. Jsme, jací jsme. Neřešte ty tzv. ideály krásy a buďte sami sebou.

Přečtěte si také: Jak překonat nízké sebevědomí

  1. Každý den si najděte čas na vyčištění mysli. Zhluboka dýchejte a na chvíli prostě jen buďte.
  2. Naslouchejte svým vášním. Je něco, co hrozně chcete udělat, ale bojíte se? Udělejte to!
  3. Buďte trpěliví a vytrvalí. Sebeláska se musí rozvíjet a budování sebevědomí potřebuje čas.
  4. Naslouchejte svým pocitům a nenechte se přinutit dělat něco, co neodráží vás samotné.
  5. Chovejte se k ostatním s láskou a úctou. Ne každý vám to vrátí, to je ale jejich problém.
  6. Najděte si něco, za co můžete být každý den vděční. Zejména pro dny, kdy se necítíte dobře.
  7. Potřebujete-li v těžkých časech pomoc, nebojte (nestyďte) se o ni požádat. Nebuďte sami.
  8. Naučte se říkat ne. Odmítnout něco z vás nedělá špatného člověka, ale chytrého člověka.
  9. Odpusťte si. Vše, za co se stydíte nebo kvůli čemu se cítíte špatně. Sebeláska umí odpouštět.
Jak zlepšit sebevědomí pomocí sebelásky
  1. Máte hlavu plnou hlasitých myšlenek? Sepište je na papír, i ty nejšílenější a nejbolestivější.
  2. Ponořte se dovnitř. Dejte si čaj (kávu, vodu, víno) a buďte chvíli jen se svými myšlenkami.
  3. Nesnažte se za každou cenu zavděčit a zalíbit všem. Je to zbytečné a není to ani možné.
  4. Buďte realističtí. Nikdo na celém světě není neustále šťastný, dovolte si cítit se občas zle.
  5. Vyjádřete své pocity a myšlenky kreativně – malujte, pište, skládejte, tvořte, vše co vás baví.

Přečtěte si také: Vybudujte velké sebevědomí pomocí techniky malých vítězství

  1. Nechte plavat staré rány a traumata. Uvidíte, jak se vám uleví a zlepší se vám sebevědomí.
  2. Mějte své „šťastné místo“. Když je vám zle, jděte tam, nebo si představte, že tam jste.
  3. Až se budete cítit báječně, sepište si seznam svých nejlepších vlastností a úspěchů.
  4. Mluvte a chovejte se k sobě jako ke svému nejlepšímu příteli – buďte podporující a laskaví.
  5. Bavte se! Sebeláska a zdravé sebevědomí vám pomohou užívat si každý den naplno!

Tags

mít se ráda, sebeláska, Sebevědomí


You may also like