10 tipů, jak na pozitivní myšlení

Podlehnout negativním myšlenkám je velmi snadné. Zabýváme se jimi, přehráváme si je v hlavě jako film. A ony z nás mezitím vysávají energii a odvádí naši pozornost od přítomného okamžiku. Čím více se jim věnujeme, tím silnější se stávají. Tím větší na nás mají vliv. Dobrá zpráva je, že stejným způsobem fungují i myšlenky pozitivní. Přepnout z negativního na pozitivní myšlení ale není jednoduché. Poradím vám, jak na to.

Představy, představy a zase ty představy

Máte jít na pracovní pohovor. Několik dní před ním trávíte tím, že si v hlavě promítáte negativní myšlenky, co všechno uděláte a řeknete špatně, jak trapně budete vypadat a nakonec vás se smíchem vyrazí.

Nebo je před vámi velká rodinná oslava a vy si už dopředu představujete, jak se zase pohádáte s tou protivnou tetou, která vám neustále radí, jak máte žít svůj život. A jakmile přijdete na oslavu a tetu uvidíte, už jste na ni naštvaní.

Jak s negativními myšlenkami bojovat?

Jakmile dáme negativním myšlenkám prostor, je těžké je zastavit. Někdy si je dokonce zvláštním způsobem užíváme. V duchu se s někým hádáme, představujeme si, že vše špatně dopadne. Myslíme si, že se tím vyhneme zklamání, ale je to naopak – právě to zrovna prožíváme, a mnohdy zbytečně.

Nejlepší cestou je snažit se naladit na myšlenky pozitivní. Někdy je moc těžké si nějaké hezké myšlenky vyvolat. Vyzkoušejte následující tipy, které pomáhají lidem ve stejné situaci.

1. Meditace nebo jóga

U meditačních cvičení si odpočinete a vyčistíte svou mysl. Soustředíte se na dýchání, na to, co je tady a teď – nepřemýšlíte, co by se mohlo stát. Jste v přítomném okamžiku.

2. Usmívejte se

Stoupněte si před zrcadlo a pokud musíte, donuťte se usmát. Stres se uvolní a vaše nálada se okamžitě promění. K úsměvu navíc potřebujete méně svalů než k mračení.

3. Obklopte se pozitivními lidmi

Druzí lidé vám pomohou získat perspektivu a poradí vám. Z vaší negativní nálady vás dostanou především tehdy, pokud jsou jejich rady laskavé a pozitivní.

4. Změňte zabarvení svých myšlenek

Uvažujte jinak. Snažte se na všem najít něco dobrého a zaměřte se na to místo na negativa. Pokud máte z něčeho obavy, říkejte si, že to dokážete. Že to dobře dopadne.

starosti, stres, online kurz, jak se zbavit starostí

5. Nehrajte si na oběť a převezměte zodpovědnost za svůj život

Všechny problémy mají nějaké řešení. Všechny. Místo toho, abyste věnovali energii na zoufalství a smutek, věnujte ji raději na hledání těchto řešení. A věřte, že je najdete!

6. Pomáhejte

Zkuste vymyslet, jak byste mohli pomoci někomu druhému. Díky tomu přestanete aspoň na chvíli řešit sebe a své problémy. A díky dobrému skutku se navíc budete cítit lépe.

Přečtěte si také: 10 kroků ke štěstí

7. Pamatujte, že nikdo není dokonalý

Nevěnujte zbytečně moc času výčitkám, pokud jste udělali něco, čeho teď litujete. Zamyslete se, co můžete příště udělat jinak, a jděte od toho dál.

8. Zpívejte

Pusťte si svou oblíbenou hudbu a i když neznáte text, zpívejte. Tancujte. Snažte se nemyslet na nic jiného, neřešte, jak u toho vypadáte nebo jak zníte. Užívejte si.

9. Napište si seznam věcí, za které jste právě teď vděční

Zamyslete se a napište 5 věcí, za které momentálně cítíte vděčnost. Může to být cokoliv. Třeba vaše oči, kterými právě teď čtete tento článek. Vděčnost velmi pomáhá.

10. Čtěte pozitivní citáty

Citáty nám pomáhají udržovat pozitivní myšlení. Povznáší nás. Zapište si je do notýsku, nalepte na ledničku nebo na počítač. Dejte si je do mobilu jako upomínky. Třeba tento:

  • Pečuj o své myšlenky, neboť z nich se stanou slova; 
  • pečuj o svá slova, neboť z nich se stanou skutky; 
  • pečuj o své skutky, neboť z nich se stanou zvyky; 
  • pečuj o své zvyky, neboť utvářejí charakter; 
  • pečuj o svůj charakter, neboť ten utváří osud.

Obklopte se lidmi, kteří jsou vám podobní, s kterými toho máte hodně společného. Můžete se jimi inspirovat a díky nim budete poznávat sama sebe. Buďte s lidmi, socializace je velmi důležitá. Pokud máte hodně přátel online, nic špatného na tom není.

Chcete vědět, jak přinést více štěstí a radosti do života?

Pokud hledáte způsob, jak zvýšit svoje sebevědomí, mít hezké vztahy a žít spokojený život, naučte se, jak se zbavit svých starostí a problémů s novým ONLINE TERAPEUTICKÝM PROGRAMEM. Online kurz si objednejte zde: Online terapeutický kurz !!!

starosti, stres, online kurz, jak se zbavit starostí

Lída Špačková
Lektorka, terapeutka a autorka Lidoll terapeutických panenek©. Při své práci pomohla stovkám lidí, aby se zbavili svých problémů a strachů a dosáhli spokojeného života. Je autorka online terapeutického kurzu a unikátních terapeutických panenek. Inspiruje lidi, jak žít radostně a svobodně, aby se zbavili svých starostí a plnily si své sny.
  • online terapeuticky program
  • Minikurz ZDARMA!
    V 7 emailech pochopíte, jak si myšlením ovlivňujete život a objevíte způsob, jak své starosti vyřešit. Zadejte email, kam vám minikurz zašleme.
  • Rubriky
  • terapeuticke panenky
  • Nejnovější příspěvky
  • online terapeuticky program