21 února

6 věcí, díky kterým se budete cítit šťastní

0  comments

  • Home
  • /
  • Blog
  • /
  • 6 věcí, díky kterým se budete cítit šťastní

Věděli jste, že zhruba každý čtvrtý dospělý a každé desáté dítě se někdy potýkalo s psychickou nemocí? Deprese, úzkosti a stres mohou postihnout každého z nás. Existuje ale pár věcí, které vám s nimi mohou pomoci. Zařaďte je do svého dne a uvidíte, že těchto 6 triků vám pomůže zlepšit vaše mentální zdraví!

1) Objímání

Stejně jako dýchání, jídlo nebo spánek, je také fyzický kontakt důležitou součástí lidského bytí. Od dětí až po dospělé, dotýkání zlepšuje psychickou pohodu a má příznivý vliv na mentální zdraví. Objímání snižuje úroveň kortizolu, hormonu, který je často spojován právě se stresem.

Samozřejmě nemusíte vyjít na ulici a začít objímat cizí lidi. Ale pokud se necítíte dobře a celý svět na vás padá, poproste někoho ze svých blízkých o malé objetí. Objímání s domácími mazlíčky se také počítá!

2) Jídlo

Zdravý životní styl je úzce spojený s tím, jak vnímáme naše tělo a jak dobře se v něm cítíme. Díky správné stravě je nám dobře nejen fyzicky, ale zcela určitě také psychicky. Necítíme-li se dobře, máme často tendenci nejíst vůbec nebo se stravovat velmi nezdravě.

Přečtěte si také: Meditace pro začátečníky 

Sáhneme po něčem rychlém, co nás nasytí, ale žádné další pozitiva nám to nepřinese. A je jasné, že pokud jídlo vynecháme úplně, hlad nám náladu zcela jistě nezlepší, spíše naopak. Správné stravování je důležité pro správné fungování našeho mozku a tím tedy ovlivňuje i naši náladu a mentální zdraví.

3) Komunikace s druhými

Pokud jsme deprimováni, schoulíme se do sebe a uzavřeme se před okolním světem. Je to mnohdy jednodušší než požádat své blízké o pomoc. Není-li vám dobře, můžete pozorovat, že se snažíte od druhých izolovat, rušíte domluvená setkání a vyhýbáte se jakémukoliv kontaktu.

Ale socializace je způsob zvýšení aktivity našeho mozku, což vede ke snižování úrovně stresu či úzkosti a odstraňuje také příčiny deprese. Samota má na naše mentální zdraví velmi negativní účinky. Mluvení nám umožňuje sdělovat své emoce a zážitky a umožňuje nám získávat podporu od druhých.

4) Spánek

Důležitost kvalitního spánku je velmi známá. Spánkový nedostatek hraje významnou úlohu také pro naše mentální zdraví. Špatné spaní vede k špatné náladě, k nedostatku energie a dalším problémům. Nespavost je jedním ze symptomů deprese, podle některých studií ale může právě nespavost depresi také způsobovat.

Nekvalitní spánek ale neznamená jen příliš krátký spánek, ale také příliš dlouhý. V průměru by měl člověk spát alespoň 6-9 hodin v kuse, v závislosti na konkrétních potřebách každého jednotlivce. Zjistěte, která doba vyhovuje vám a snažte se ji dodržovat.

5) Pohyb

Také cvičení tvoří základ dobrého mentálního zdraví. Stačí 30 minut aktivního pohybu denně k odbourání stresu a úzkosti a problémy s nimi spojenými. Pohyb je totiž úzce propojený s naší psychikou, kterou pomáhá nastartovat. Díky pohybu se cítíme lépe.

Pravidelné cvičení nám pomůže nejen být více spokojeni sami se sebou, ale díky endorfinům, které se během něj uvolňují, budou naše dny slunečnější než kdy dřív. Najděte si pohybovou aktivitu, která vás baví, abyste její příznivé účinky zvýšili na maximum.

6) Čerstvý vzduch

Čerstvý vzduch a příroda dokáží s naší psychikou hotové divy! Procházka lesem snižuje úroveň úzkosti a zlepšuje náladu, má dokonce příznivé účinky na mentální zdraví lidí s depresí. Bylo dokonce zjištěno, že i krátkodobý pobyt v přírodě má pozitivní vliv na paměť, zklidňuje tep a vede ke snížení množství kortizolu v našem těle.

Příroda má na nás lepší účinky než město, takže pokud je to jen trochu možné, vyrazte nadýchat se čerstvého vzduchu a pořádně se pokochat svým okolím.

Hidden Content

Tags

Emoce, Inspirace, Meditace, Motivace, Relaxace, Štěstí, Stres, Syndrom vyhoření, Vztahy, Zdraví


You may also like