Terapeutický průvodce část. 2: Jak poznám, že potřebuji pomoc?

min. čtení

  • Home
  • /
  • Blog
  • /
  • Terapeutický průvodce část. 2: Jak poznám, že potřebuji pomoc?

Jak poznám že potřebuji pomoc terapeutaV tomto článku ze série Terapeutický průvodce se dozvíte, jestli už jste na tom tak, že potřebujete terapeutickou pomoc.

Kdy nastal čas na terapeuta

Máte strach, že nejste dost dobří? Nevěříte si? Vytratila se vám z života radost a štěstí? Cítíte se stále vyčerpaní a chybí vám energie? Vztahy nejsou podle vašich představ? Nemáte odvahu dělat to, co byste opravdu chtěli?

Lidé většinou vyhledají terapii, protože jsou plni otázek, kterým se snaží porozumět. Prožívají ve svých životech zablokování, bolest či prázdnotu. Možná to cítíte podobně. Vnímáte, že by něco mělo být jinak. Samozřejmě to, že vnímáte potíže ve svém životě, ještě neznamená, že je s vámi něco špatně nebo že jste špatný člověk.

Mnoho lidí předtím, než se dokáže ve svém životě posunout dál, potřebuje vyléčit svoji zraněnou duši. Jedině tak, můžete být šťastní. Když se na všechno snažíte přijít sami a nic z toho, co uděláte, vás ne a ne posunout dál, zbytečně zůstáváte dál stát na místě a čas plyne. Rozpoznání příznaků, může být prvním krokem ke změně. Když jste schopni je vidět, už jste ve skutečnosti vykročili.

Znaky, podle kterých poznáte, jestli už potřebujete terapeuta:

  • v delším časovém období vám působí problémy prožívat radost
  • jste neustále unavení a ve stresu nebo máte problémy s usínáním
  • vnímáte, že máte již nějakou dobu špatnou náladu
  • cítíte bezmoc nebo beznaděj, nenávist, pocity viny, pocit, že chcete „se vším skoncovat“
  • jste často rozčílení a křičíte
  • prožíváte sebekritiku, zlozvyky, úzkosti, deprese nebo sebe-nenávist
  • máte pocit, že ztrácíte kontrolu (příliš se zabýváte tím, co o vás lidé říkají, přehnaně se kontrolujete)
  • cítíte, že míváte problémy se soustředěním nebo jste jen velmi obtížně produktivní v určitém časovém období
  • často cítíte vnitřní napětí, ať psychické (např. být ve střehu nebo úzkostní) nebo fyzické (např. napětí ve svalech, bolesti hlavy), které nemusí být způsobené jasně definovaným onemocněním
  • harmonie ve vaší rodině nebo vztahu je narušena
  • občas máte pocit, že „se zblázníte“, nebo míváte pocity extrémního strachu spojené s určitou událostí
  • zažili jste nějakou traumatickou událost (i menší traumata)
  • slova jako „neúspěch“, „chyba“ nebo „vina“ se často objevují ve vašem životě či myšlenkách
  • občas míváte pocit, jakoby vaše myšlenky stále běžely a nezastaví se, i když jste vyčerpaní

[content id=6464][/content]

 

Nedokážete zpomalit – Neustále pospícháte, moc pracujete, ale nedokážete s tím přestat. Jen tak se zastavit a být sám se sebou a to vás dovádí k vyčerpání a zoufalství.

Utrpení snášíte pasivně – Nevnímáte sebe a své myšlení jako příčinu svého utrpení. Necítíte se dostatečně silní na to, abyste to změnili a převzali zodpovědnost za svůj život. Stali jste se bezmocnou obětí.

Neznáte příčiny svých trápení a starostí – Připisujete své utrpení všemu možnému, jen ne skutečné příčině. Obviňujete za svá utrpení lidem kolem vás nebo špatné okolnosti, které za to vůbec nemůžou. Celou svou energii vyplýtváte na obviňování rodiny, partnerů, osudu, za nedostatek příležitostí…

Odmítáte řešení – Pokud se před Vámi objeví skutečné řešení, odvrátíte se nebo naštvete. Vždy si najdete výmluvu pro to, co děláte nebo neděláte.

Přečtěte si také: 11 varovných signálů deprese

dalších článcích budu probírat, jaké jsou možné způsoby řešení problémů a starostí. Až pochopíte příčiny vašeho duševního trápení a budete je moct zpracovat, budete se cítit, jako by se stal zázrak. A pocítíte, že jste dostali víc, než jste očekávali. Pak skutečně porostete a začnete žít život, jaký skutečné chcete.

Pokud se Vám nechcete svoje problémy řešit s někým cizím nebo někam opakovaně docházet na terapie, využijte jedinečné možnosti zpracovat si své starosti jednoduše v pohodlí domova s novým Online terapeutickým kurzem „Cesta životem“ »

Jak jste na tom vy? Jak a s kým své problémy řešíte? Co se vám osvědčilo a funguje vám? 

Hidden Content


Tags

Terapeutický průvodce, Terapie


You may also like

MEDITACE: Naučte se jednoduché meditování se svými dětmi
11 způsobů, jak se vypořádat s narcistním rodičem