TOP 17 tipů, jak se motivovat ke splnění cílů

Při dosahování našich cílů není nejdůležitější disciplína nebo vytrvalost, ale motivace. Bez ní se můžete na cestě ke svému vysněnému cíli velmi snadno ztratit. Následující tipy vám pomohou motivovat se každý den, motivaci si udržet a zajistit, že svých cílů určitě dosáhnete.

1. Napište si důvody, proč to děláte

Mít motivaci znamená vědět proč. Čím vážnější důvody budete pro svůj cíl a svou námahu mít, tím snáz se vám budou každodenní povinnosti plnit.

2. Vystavte si obrázek svého cíle

Najděte si obrázek, který symbolizuje váš splněný cíl, a vystavte si ho na viditelném místě. Tak si budete několikrát denně připomínat, kvůli čemu se tak snažíte. O tom, jak dosahovat svých cílů si přečtěte i můj článek: Jak si nastavit a dosahovat svých životních cílů.

3. Nechte se inspirovat

Čtěte příběhy lidí, kteří dosáhli cílů, kterých chcete dosáhnout vy. Sledujte motivační filmy, čtěte motivační knihy nebo citáty. Bavte se o svých snech se svými blízkými.

4. Vizualizujte si svůj cíl

Zavřete oči a představte si svůj splněný sen. Snažte se představit si ho do těch nejmenších detailů. A teď už víte, že ta námaha za něj opravdu stojí a to vás bude motivovat k tomu, za tím jít.

Přečtěte si také: Jak si nastavit a dosahovat svých cílů. 

5. Sledujte svůj pokrok

Udělejte si tabulku denních úkolů a každý večer si u všech splněných udělejte značku. Tak uvidíte svůj pokrok a navíc budete chtít mít každý den značku u každého úkolu.

6. Veďte si deník

Každý den si zapisujte, jak vám plnění vašich úkolů šlo, jaké jste měli při plnění pocity, co můžete zlepšit – a pokud nic, tak se jen jednoduše pochvalte. I to vám pomůže k motivování se.

7. Připojte se k zájmové skupině

Najděte si skupinu nebo aspoň parťáka, který má stejné cíle jako vy. Takoví lidé vám pomohou svými zkušenostmi, dobrými radami a také tím, že vás kdykoliv motivují.

8. Plňte své úkoly opravdu každý den 

To, co často opakujeme, se stává naším zvykem. A zvyk je těžké přerušit. Pokud se tedy z vašich úkolů stanou vaše zvyky, budete je plnit bez nejmenších problémů každý den. Pokud je vaším cílem např. cvičení, určitě se vám bude hodit můj článek: Jak si vytvořit návyk na cvičení každý den.

9. Nechte si poradit od profesionála  

Najměte si trenéra nebo navštěvujte profesionální hodiny, čtěte odbornou literaturu. Už jen to, že se k někomu zapíšete, vás donutí na svém cíli opravdu pracovat.

starosti, stres, online kurz, jak se zbavit starostí

10. Nespěchejte

Na začátku jsme plní energie, která nás nutí pořádně zabrat, ale tímto tempem nás to velmi rychle omrzí. Dávkujte si proto své úkoly po malých kouscích.

11. Jednoduše začněte

Někdy se nám vůbec nic nechce, vše nám připadá dlouhé a náročné. Tyhle myšlenky zažeňte a rovnou začněte. Udělejte první krok a ty další už půjdou přirozeně samy.

Přečtěte si také: Konec prokrastinace. Přestaňte plýtvat svým časem!

12. Udělejte si z toho radost

Někdy se vzdáváme cílů, jejichž dosažení se nám zdá být příliš náročné. Věnujte energii a čas tomu, abyste vymysleli, jak si každodenní úkoly co nejvíce zpříjemnit.

13. Buďte trpěliví

Málokoho baví práce, jejíž výsledky nevidí. Rozdělte si proto hlavní cíl na menší cíle, jejichž výsledky snáz a dřív uvidíte a nebudete mít takovou chuť s tím seknout.

14. Za každý splněný úkol se odměňte

Důležité je odměňovat se adekvátně k úsilí vynaloženému na splnění cíle a je také dobré si za odměnu nedávat něco, co vám vaši snahu spíš pokazí (za cvičení čokoláda).

15. Vnímejte sami sebe

Naučte se rozpoznávat své výmluvy, proč zrovna dneska žádný z úkolů nechcete splnit. A naučte se, jak tyto hlasy neposlouchat a dělat přesný opak toho, co chtějí.

16. Buďte soutěživí

Soutěživost je přirozená a dobrá vlastnost, pokud se nepřehání. Zkuste ji využít a donutit ji vás posouvat k vašemu cíli. Dívejte se, kdo co dokáže, a zkuste dokázat o něco víc.

17. Za každou cenu myslete pozitivně

Sledujte své myšlenky a snažte se vyvarovat těm negativním myšlenkám, které vás obírají o sílu a chuť. Věřte si, věřte v naplnění vašich snů a tak jich zaručeně dosáhnete.

Možná se vám ale dlouhodobě nedaří dosahovat svých cílů a již jste ztratili motivaci se o něco snažit, protože víte, že se to opět nepodaří a zažijete jen další zklamání.

Tak přesně pro vás je ideální můj ONLINE TERAPEUTICKÝ KURZ, kde mnohem funkčních a účinných metod, díky kterým se zbavíte svých starostí, problémů nebo i ztráty motivace.

Pracujete v klidu doma, podle vašich časových možností. Navíc v bonusové části programu najdete i další materiály na to, jak zlepšit své partnerské vztahy, peněžní situaci, jak se zbavit strachů a mnohem víc. Online kurz si objednejte zde: Online terapeutický kurz.

starosti, stres, online kurz, jak se zbavit starostí

Lída Špačková
Lektorka, terapeutka a autorka Lidoll terapeutických panenek©. Při své práci pomohla stovkám lidí, aby se zbavili svých problémů a strachů a dosáhli spokojeného života. Je autorka online terapeutického kurzu a unikátních terapeutických panenek. Inspiruje lidi, jak žít radostně a svobodně, aby se zbavili svých starostí a plnily si své sny.
  • online terapeuticky program
  • Stáhněte si návod, kde pochopíte, jak si myšlením ovlivňujete život a objevíte způsob, jak své starosti vyřešit.
  • Rubriky
  • Štítky
  • Nejnovější příspěvky
  • online terapeuticky program
  • terapeuticke panenky