Nastartujte zdravý životní styl a zlepšete své zdraví!

Zdravý životní styl je závazek na dlouhou dobu. Následující kroky ale můžete začít dělat už dnes. A jsou to právě ony, díky kterým bude dnešní den zdravější než ten včerejší a které povedou k ještě zdravějšímu zítřku.

1) Zjistěte, jak na tom jste

Zajděte si na prohlídku ke svému praktickému lékaři. Zjistěte svou přesnou váhu a výšku a obvod svého pasu, z toho si vypočítáte BMI a zjistíte, nemáte-li nadváhu. Posuďte, jak často se věnujete nějakému pohybu a jak intenzivnímu, jak moc různorodé vaše pohybové aktivity jsou a jak moc vás baví.

Vytvořte si jídelní deníček a zapisujte si vše, co za den sníte. Sledujte svou náladu a energii. Zamyslete se nad tím, jaké jsou vaše sociální vazby. Pokud chcete své zvyky změnit, nemůže se vám to povést, dokud nebudete naprosto přesně vědět, jaké jsou.

2) Více pohybu

Najděte si takovou aktivitu, která vás bude bavit. Pokud vám to věc zpříjemní, choďte někam společně s přáteli. Veďte si o svých aktivitách záznamy. Udělejte si křížky do kalendáře nebo deníku ve dny, kdy jste cvičili. Nastavte si týdenní cíl vaší aktivity.

Přečtěte si také: Jak si vytvořit návyk na cvičení každý den

Abyste posílili své sebevědomí, nastavte si první úkol opravdu lehký, který hravě zvládnete. Týdenní cíle jsou lepší než denní, protože se může stát, že vynecháte jeden den a pokud budete mít nastavený denní cíl, budete se cítit provinile. Při týdenním cíli si to můžete vynahradit v jiný den. Na konci týdne se něčím odměňte.

3) Zdravá a pestrá strava

Zkuste změnit svůj přístup k jídlu. Uvědomte si, že je to vždy jen a jen vaše volba. Nedělejte si ale ze zdravého jezení mučení a pryč s výčitkami. Předcházejte hladu, noste u sebe vždy něco zdravého k zakousnutí. Máte-li hlad, spíše si pro jeho zahnání vyberete něco nezdravého než salát.

Zpomalte a své jídlo si vychutnávejte. Tím se uspokojíte i po psychické stránce a budete mít daleko menší chutě. Zelenina a ovoce jsou velmi důležité, zkuste si naplánovat aspoň 5x za den něco zdravého.

starosti, stres, online kurz, jak se zbavit starostí

4) Pozor na stres

Každý se se stresem vyrovnáváme po svém, neexistuje jeden zaručený recept pro všechny. Musíte si tedy to pravé pro vás najít sami, ale výhodou je, že návodů je k dispozici opravdu hodně. Pomáhá hluboké dýchání, někomu fyzická aktivita, někomu relaxace u příjemné hudby se zavřenýma očima.

Zkuste také postupně měnit svůj přístup k problémům. Je to, co vás teď stresuje, tak důležité, že vás to bude zajímat i za rok? Nebo už na tom nebude záležet? A záleží na tom tak moc opravdu teď? Stojí to za ten stres? A vyřeší ten stres něco?

5) Lepší spánek

Alespoň dvě hodiny před tím, než půjdete spát, se nedívejte na televizi ani do počítače. Světlo, které vyzařují, náš mozek totiž probouzí. Před spaním se také nevěnujte žádné namáhavé aktivitě, při které se zapotíte. Naplánujte si spánkový rozvrh. Pokud se vám nedaří chodit spát ve stejnou dobu, začněte aspoň ve stejnou dobu vstávat.

První dny budete možná více unavení, ale to postupně povede k tomu, že se naučíte chodit spát tak, abyste nebyli. A nespoléhejte na to, že se o víkendu dospíte. Jednorázově, pokud máte náročný týden, vám celý víkend v posteli může prospět. Pokud to tak ale budete dělat často, vaše tělo začne pociťovat vliv spánkového deficitu.

6) Zlepšete své vztahy

Obklopte se lidmi, kteří jsou vám podobní, s kterými toho máte hodně společného. Můžete se jimi inspirovat a díky nim budete poznávat sama sebe. Buďte s lidmi, socializace je velmi důležitá. Pokud máte hodně přátel online, nic špatného na tom není.

Ale je dobré jednou za čas vyjít mezi „skutečné“ lidi – je to přeci jen trochu jiný způsob komunikace a není dobré z něj úplně vypadnout.

Chcete vědět způsob, jak na to a zároveň se Vám nechcete svoje problémy řešit s někým cizím nebo někam opakovaně docházet na terapie? Využijte jedinečné možnosti zpracovat si své starosti jednoduše v pohodlí domova s novým ONLINE TERAPEUTICKÝM KURZEM.

Online kurz si objednejte zde: Online terapeutický kurz »

starosti, stres, online kurz, jak se zbavit starostí

Lída Špačková
Lektorka, terapeutka a autorka Lidoll terapeutických panenek©. Při své práci pomohla stovkám lidí, aby se zbavili svých problémů a strachů a dosáhli spokojeného života. Je autorka online terapeutického kurzu a unikátních terapeutických panenek. Inspiruje lidi, jak žít radostně a svobodně, aby se zbavili svých starostí a plnily si své sny.
  • online terapeuticky program
  • 14-ti denní minikurz ZDARMA!
    V 7 emailech pochopíte, jak si myšlením ovlivňujete život a objevíte způsob, jak své starosti vyřešit. Zadejte email, kam vám minikurz zašleme.
  • Rubriky
  • Štítky
  • Nejnovější příspěvky
  • online terapeuticky program
  • terapeuticke panenky