Jak přestat myslet na bývalého partnera

Rozchod bývá jen málokdy příjemný a bolest z něj v nás často zůstává poměrně dlouho. Někomu se ale vyléčit z něj nedaří vůbec. Jsou to už roky a vy pořád každého nového člověka srovnáváte s bývalým partnerem? Jeho nový objev je pro vás zdrojem nemalé bolesti? Snad vám následující tipy pomohu se přes bolest z rozchodu konečně přenést.

Proč je důležité po rozchodu uzavřít minulost?

Pokud uvízneme v minulosti, jak můžeme prožívat šťastnou přítomnost nebo se těšit na nádhernou budoucnost? Jak můžeme skutečně poznávat a vnímat nového partnera, když jej neustále porovnáváme s tím bývalým? Jak mohou začít vznikat nové city, když ty staré ještě pořád trvají? Mít vyřešenou minulost a opravdu uzavřít kapitolu našeho bývalého vztahu, je něco, bez čeho se nemůže pohnout dál.

Jak poznám, že už jsem z rozchodu venku?

Nezáleží na tom, zda na bývalého partnera vzpomínáte s nostalgickým úsměvem, stýská se vám po něm a nebo naopak cítíte křivdu a vztek a nejraději byste ho uškrtili. „Venku“ z bývalého vztahu budete ve chvíli, kdy ve vás zmínka o něm nevzbudí žádné emoce – žádné, takže ani pozitivní, ani negativní. Kdy vám váš bývalý partner bude doslova „jedno“. Zní to možná drasticky, ale jinak to bohužel nejde.

Pokud cítíte, že z bývalého vztahu ještě venku úplně nejste, zkuste následující tipy. Postup „dostávání se z bývalého vztahu“ může připomínat vymýtání, ale nebojte se – i když bude tento proces možná bolestivý, výsledek bude stát za to.

1. Zbavte se „prokletých“ předmětů

Nemůžete přepsat minulost a nedokážete z hlavy vymazat všechny vzpomínky na bývalého partnera. Ale můžete co nejvíce snížit množství věcí ve vašem okolí, které vám ho připomínají. Zkuste nějakou dobu nenavštěvovat místa, kam jste spolu chodili. Zbavte se všeho, co má s vaším bývalým přímou souvislost – společné fotografie, suvenýry ze společných dovolených, jeho oblíbené věci. Vyhoďte je, darujte je charitě nebo je prodejte, ale hlavně se jich zbavte.

2. Pořiďte si Zaháněč negativních myšlenek

Kupte si např. gumový náramek na ruku a vždy, když vás začnou přepadat myšlenky na bývalého partnera a začnou vás ovládat emoce, zatáhněte za něj a pusťte ho. Je to trochu bolestivé, ale i právě to propojení s fyzickou stránkou z toho dělá ideální způsob, jak nevítané myšlenky zahnat. A je to také ideální připomínka toho, že nad svými myšlenkami a emocemi máte dokonalou kontrolu – vy ovládáte je, ne ony vás.

starosti, stres, online kurz, jak se zbavit starostí

3. Najděte pozitivní způsoby uvolňování emocí a myšlenek

Někdy vás negativní myšlenky a emoce přepadnou tak jako tak. Když už se tak stane, nebraňte se, nechte je v klidu proplout, ale nenechte se jimi ovládnout. Nedovolte, aby vás donutily chovat se jinak, než doopravdy chcete. Cítíte-li vztek, vykřičte se, jděte si zaběhat nebo zaboxovat, dostaňte tu energii ze sebe.

Přečtěte si také: Přestaňte se ve vztazích trápit

Pomáhání druhým vám pomůže odpoutat se od sebe sama a ukáže vám svět v širších souvislostech. A neuzavírejte se na moc dlouho před okolním světem – někdy čas o samotě potřebuje každý z nás, ale dlouhodobá izolace může být velmi škodlivá.

A pokud je toho ve vás moc a potřebujete to ze sebe všechno opravdu dostat, napište bývalému partnerovi dopis. A pak ho spalte.

4. Neobviňujte se z rozchodu

Nezáleží na tom, z jakého důvodu jste se rozešli, tak jako tak si nic nevyčítejte – ale ani partnerovi. Na vině je vztah samotný či okolnosti. Budete-li používat věty typu „Nehodili jsme se k sobě,“ nebo „Měli jsme jinou představu o budoucnosti,“ změní se váš pohled a nakonec také emoce vůči vašemu vztahu.

5. Svěřte se někomu blízkému

Jiný úhel pohledu se vždycky hodí. Zkuste někomu blízkému převyprávět příběh vašeho minulého vztahu. Zmiňte všechny důležité body a zaměřte se hlavně na dobu, kdy to začalo být špatné. Společně přemýšlejte, co se mohlo stát a čemu se vy můžete do budoucna vyvarovat. Takovéto shrnutí vám totiž může pomoci i tím, že přijdete na to, jaké vlastnosti vám u vašeho bývalého partnera vadily – a u budoucích partnerů se jim vyhnete.

6. Vyřešte své negativní nastavení, které máte ve vztazích

Nesete si v sobě zklamání z předešlého vztahu. Máte obavy, že se to bude v novém vztahu opět opakovat? Důležité je zpracovat si svoje vlastní vnitřní naprogramování a bloky, které vám ve vztazích způsobuje vše nepříjemné. Díky tomu můžete mít hezké a naplněné vztahy.

Pokud hledáte způsob, jak na sobě zapracovat, ale nevíte, jak na to a navíc se vám nechce k žádnému terapeutovi, pak vám skvěle poslouží ONLINE TERAPEUTICKÝ KURZ, který obsahuje veškeré metody a postupy, které se mi v terapeutické praxi nejvíce osvědčili a nejlépe fungují. Zbavíte se díky nim svých starostí a pochopíte příčiny svých problémů nejen ve vašich vztazích.

Online kurz si objednejte zde: Online terapeutický kurz!

starosti, stres, online kurz, jak se zbavit starostí

Lída Špačková
Lektorka, terapeutka a autorka Lidoll terapeutických panenek©. Při své práci pomohla stovkám lidí, aby se zbavili svých problémů a strachů a dosáhli spokojeného života. Je autorka online terapeutického kurzu a unikátních terapeutických panenek. Inspiruje lidi, jak žít radostně a svobodně, aby se zbavili svých starostí a plnily si své sny.
  • online terapeuticky program
  • Stáhněte si návod, kde pochopíte, jak si myšlením ovlivňujete život a objevíte způsob, jak své starosti vyřešit.
  • Rubriky
  • Štítky
  • Nejnovější příspěvky
  • online terapeuticky program
  • terapeuticke panenky