Čemu se vyvarovat, abyste se po rozchodu necítili ještě hůř

Každý rozvod a konec vztahu je bolestivý a čím delší a vážnější vztah byl, tím víc nás jeho konec bolí. Mnohdy si to ale sami děláme ještě horší! Děláme totiž věci, které nám v tu chvíli připadají logické, dokonce nám přináší úlevu, ale pouze krátkodobě. Z dlouhodobého hlediska nám ještě víc ubližují a oddalují naše uzdravení.

Nestýkejte se!

Někdy skončí vztah tak špatně, že kontakt s bývalým partnerem je v danou chvíli nemožný. V lepších případech se ale rozejdeme relativně v dobrém a máme tendenci spolu dále komunikovat či se dokonce občas vídat. Nedělejte to.

Zkuste se po dobu aspoň dvou měsíců bývalému partnerovi zcela vyhýbat. Možná se vám zdá nefér, že byste měli zrovna vy změnit své zažité návyky, ale je to pro vaše dobro. Veškeré nevyřízené záležitosti řešte přes někoho třetího. Nekontaktujte svého bývalého partnera, abyste se ujistili, zda je v pořádku ani z jiného důvodu.

Je to jistě velmi těžké, protože jde o člověka, na kterém vám velmi záleželo a snad stále záleží. Ale sami uvidíte, že až se s ním po delší době opět shledáte, bude pro vás kontakt s ním o dost jednodušší.

Jak to ovšem řešit, pokud máte s partnerem děti, tomu se budeme věnovat v další připravovaném článku.

Nepomlouvejte a neřešte!

Snažte se v prvních měsících partnerovi vyhýbat i virtuálně. Nesledujte ho na sociálních sítích, abyste zjistili, co dělá, kde to dělá nebo s kým to dělá. Máte-li společné přátele, zkuste se tématu svého bývalého partnera úplně vyhnout.

Neptejte se na něj, ale ani ho nepomlouvejte, ať už jste ublížení, naštvaní nebo ukřivdění sebevíc. Není samozřejmě vůbec špatné, že vás tento člověk zajímá, to je naopak velmi přirozené a zažíváme to všichni (ženy pravděpodobně více než muži).

Ale tento „půst“ vám pomůže utřídit si myšlenky v tichu a klidu a vyrovnat se se svými bolestivými pocity daleko rychleji a účinněji.

Nevracejte se zpět!

Někdy se k sobě partneři vrátí a někdy to vyjde, někdy se ale ve vztahu pořád dokola objevují ty samé problémy a oběma partnerům je nakonec ještě hůře. Pokud uvažujete, že váš vztah opět obnovíte, nechte si na rozhodnutí čas, klidně i několik měsíců. Poté si důkladně zanalyzujte všechny klady a zápory vašeho vztahu. Nebylo-li vám v něm dobře a víte, že některé chyby jsou neopravitelné, vzdejte se myšlenky na obnovu vztahu.

Nevyužívejte prostředníka!

V prvních měsících po ukončení vztahu se vyvarujte jakémukoliv jinému intimnímu nebo romantickému kontaktu s někým dalším. Jste v tomto období velmi citliví, vaše emoce nad vámi mají daleko větší moc a vy tak můžete udělat rozhodnutí, kterých budete velmi litovat. Dokud nemáte vyřešený (definitivně) váš minulý vztah, není dobré začínat cokoliv nového. Vám to vůbec nepomůže a vůči „prostředníkovi“ je to opravdu nefér.

Přečtěte si také: Přestaňte se ve vztazích trápit

Nemučte se!

O tom, jak zahánět nechtěné myšlenky a být více pozitivní, už něco víte a nyní je skvělá příležitost uvést tyto teorie do praxe. Pryč s představami o tom, jak se dáte znovu dohromady. Pryč s představami, jak se bez vás trápí. A už vůbec nepodléhejte představě, že už nikdy nezažijete lásku!

starosti, stres, online kurz, jak se zbavit starostí

Co tedy dělat?

Sportujte – při fyzické zátěži se vám vyplavují endorfiny a ty vám jednoduše udělají dobře. Smutek a zlost, které ve vás ukončení vztahu zanechalo, aktivitou vypustíte ven.

Snažte se chodit mezi lidi, samozřejmě jen tehdy, když se na to opravdu cítíte. Ale nemluvte o sobě, zajímejte se o své přátele. Je to téměř kouzelné, co se s námi děje, když na chvíli opustíme svůj vlastní svět a vstoupíme do světa někoho jiného. A mějte na paměti, že žádné odpovědi nenajdete na dně sklenice vína nebo na konci tabulky čokolády.

Přečtěte si také: 35 tipů na to, jak prozářit svůj den

Pijte hodně vody, zajděte si na pedikúru, prostě o sebe pečujte, ale zdravě. Díky tomu budete nejen spokojenější, ale také zdravější, silnější a v dokonalé formě.

Co když se trápíte příliš dlouho?

Pokud ovšem cítíte, že se trápíte příliš dlouho a ne a ne se z toho dostat, je na řadě zpracovat si svoje bolestivé emoce, abyste se mohli naplno otevřít, radovat ze života a mít opravdu kvalitní vztahy.

Pokud hledáte způsob, jak na to a zároveň se Vám nechcete svoje problémy řešit s někým cizím nebo někam opakovaně docházet na terapie, využijte jedinečné možnosti zpracovat si své starosti jednoduše v pohodlí domova s novým ONLINE TERAPEUTICKÝM KURZEM. Online kurz si objednejte zde: Online terapeutický kurz.

starosti, stres, online kurz, jak se zbavit starostí

Lída Špačková
Lektorka, terapeutka a autorka Lidoll terapeutických panenek©. Při své práci pomohla stovkám lidí, aby se zbavili svých problémů a strachů a dosáhli spokojeného života. Je autorka online terapeutického kurzu a unikátních terapeutických panenek. Inspiruje lidi, jak žít radostně a svobodně, aby se zbavili svých starostí a plnily si své sny.
  • online terapeuticky program
  • Stáhněte si návod, kde pochopíte, jak si myšlením ovlivňujete život a objevíte způsob, jak své starosti vyřešit.
  • Rubriky
  • Štítky
  • Nejnovější příspěvky
  • online terapeuticky program
  • terapeuticke panenky