Objevte 15 způsobů, jak být šťastnější

Každý jsme jiný a pocit štěstí v každém z nás vzbuzuje něco jiného. Jsou ale věci, na kterých se shodnou i vědci, které pomáhají v těle probudit „hormon štěstí“. Není jich zase tak málo, takže pokud byste ve svém životě uvítali trochu více štěstí, podívejte se na následující seznam, z kterého si zaručeně něco vyberete. A buďte šťastní!

1) Choďte švihle!

Znáte někoho, kdo při chůzi hodně „švihá“ rukama? A připadá vám to legrační? Tak podle vědců právě takový styl chůze přispívá k pocitu štěstí. Takže předsudky stranou, hlavu vzhůru a pořádně „švihejte“!

2) Usmívejte se!

Chcete zvednout náladu? Začněte tím, že zvednete koutky úst. Už jen to, že se usmíváte, dokáže pozitivně ovlivnit vaši náladu. Zkuste to!

3) Pomáhejte!

Ať už pomáháte jako dobrovolníci v nějaké organizaci nebo jste tady vždy pro své blízké, tím, že pomáháte druhým, pomáháte také sami sobě – zlepšujete si tím mentální zdraví a náladu.

4) Stýkejte se!

Trávit čas s lidmi, kterým na nás záleží – to zaručeně zlepší náladu! Nebraňte se novým známostem, ale zároveň nezapomeňte udržovat kontakt s lidmi, kteří už ve vašem životě dávno jsou. Společenský člověk = šťastný člověk.

5) Buďte vděční!

Sepište si vše dobré, co vás potkalo nebo co máte. Někdy to chce trochu snahy, ale pokud se na věci dokážete dívat z té světlejší stránky, pomůže vám to udržet si dobrou náladu.

Přečtěte si také: Jak si nastavit a dosahovat svých životních cílů

6) Cvičte!

Stačí jen 5 minut aktivního pohybu, abyste se cítili lépe. Pravidelným cvičením si udržujete negativní náladu pěkně od těla. O tom, jak začít cvičit pravidelně si přečtete v mém článku: Jak si vytvořit návyk na cvičení každý den.

7) Odpouštějte!

Cítíte nějakou křivdu nebo zášť? Věnujte těmto pocitům čas a energii a zkuste vše odpustit. Odpuštění odplavuje negativní energii a přináší vnitřní klid a mír.

starosti, stres, online kurz, jak se zbavit starostí

8) Meditujte!

I pouhá hodina meditace týdně vám přinese radost, pokoj a spokojenost. Zároveň vytváří nová spojení ve vašem mozku, díky kterým pro vás bude jednodušší cítit se spokojení a klidní v každé situaci. O tom, jak začít meditovat se dočtete v mém článku: Meditace pro začátečníky.

9) Tancujte!

Hudba má na emoce velice silný vliv. Pusťte si svou oblíbenou hudbu a plně se jí oddejte. Nebude to trvat dlouho a povezete se na „šťastné vlně“.

10) Spěte!

Většina dospělých potřebuje 7 až 8 hodin nepřerušovaného spánku. Při dostatku kvalitního spánku pro vás bude daleko snadnější cítit se šťastně.

11) Pamatujte si, proč to vše děláte!

Máte-li nějaký svůj cíl, proč chodíte do práce, proč cvičíte nebo proč děláte cokoliv, má cíl i váš samotný život. V každodenním shonu je ale snadné na své cíle zapomenout. Snažte se vždy najít si chvilku a připomenout si je.

šťastný pár se raduje společně

12) Nepodléhejte negativním myšlenkám!

Taky máte v hlavě ten otravný hlásek, který si nenechá ujít jedinou příležitost ke kritice? Někdy má pravdu, ale někdy nám prostě jenom kazí náladu. Pozorně mu naslouchejte a ptejte se, zda to, co vám říká, je vážně pravda.

13) Uspořádejte si své cíle!

Zvažte, zda jsou vaše cíle reálné nebo aspoň momentálně dosažitelné. Buďte víc konkrétní a místo „Začít více cvičit“ si dejte za cíl třeba „Chodit třikrát týdně aspoň 30 minut“ A nezapomeňte se za každý úspěšně zvládnutý krok k vašemu cíli odměnit! K tomu, jak si nastavit vaše cíle vám pomůže článek: Jak si nastavit a dosahovat svých životních cílů.

14) Obklopte se pozitivními lidmi!

Emoce jsou nakažlivé, proto je pro vás žádoucí mít ve svém životě převážně sebejisté, pozitivní a zdravé lidi. Brzy pocítíte, jak vás takoví lidé začnou ovlivňovat.

15) Svěřte se odborníkovi!

Někdy nám nezvedne náladu žádný z podobně zaručených návodů. Nebojte se obrátit na profesionála – přečtěte si knížku nebo si domluvte konzultaci s terapeutem. Může jít o depresi, ale ta se dá léčit. A pokud nejste vyloženě deprimovaní, můžete se o sobě tak jako tak dozvědět spoustu zajímavých informací.

Když na sobě budete pracovat, postupně se budete cítit lépe a lépe. K práci na sobě vám ideálně poslouží ONLINE TERAPEUTICKÝ KURZ, díky kterém se zbavíte svých starostí jednou provždy.

starosti, stres, online kurz, jak se zbavit starostí

Lída Špačková
Lektorka, terapeutka a autorka Lidoll terapeutických panenek©. Při své práci pomohla stovkám lidí, aby se zbavili svých problémů a strachů a dosáhli spokojeného života. Je autorka online terapeutického kurzu a unikátních terapeutických panenek. Inspiruje lidi, jak žít radostně a svobodně, aby se zbavili svých starostí a plnily si své sny.
  • online terapeuticky program
  • Stáhněte si návod, kde pochopíte, jak si myšlením ovlivňujete život a objevíte způsob, jak své starosti vyřešit.
  • Rubriky
  • Štítky
  • Nejnovější příspěvky
  • online terapeuticky program
  • terapeuticke panenky