13 způsobů, jak se namotivovat, když se vám nechce

Jsou dny, kdy se cítíme bez motivace a kdy je i samotné pomyšlení na pozitivní změnu náročné. Nechce se vám vůbec nic a každá akce se zdá být nemožná – taky to znám. Ale díky několika malým krůčkům se nám může povést najít motivaci a sílu i v takovýchto dnech.

1..Jeden cíl

Motivace nám často schází v situacích, kdy řeším více věcí najednou. Snažíme se dosáhnout hned několika cílů a v důsledku nedokážeme dosáhnout žádného. Nebuďte na sebe moc tvrdí. Soustřeďte svou energii pouze na jeden cíl.

2. Inspirace

Velmi mě inspirují lidé, kterým se podařilo to, čeho chci dosáhnout i já. Nebo se o to také pokoušejí. Najděte si blogy, knihy, časopisy, diskuzní fóra, cokoliv, co vás inspiruje.

3. Nadšení

Ztratíme-li nadšení pro věc, ztratíme i motivaci něco dělat. Mluvte o svém cíli, čtěte si o něm a představujte si, jaké to bude, až se vám ho podaří dosáhnout.

motivace, nadšení, odhodlání

4. Odložení

Když se pro něco rozhodneme, chceme hned začít. Nedělejte to. Stanovte si nějaké datum v budoucnu a udělejte z něj váš Den D. Vyznačte si tento den v kalendáři, udělejte z něj ten nejdůležitější den vašeho života – den, kdy se váš život začne měnit. A než ten den nastane, vytvořte si plán. Tím, že Den D odložíte, více se na něj a také na svůj cíl budete soustředit.

5. Zviditelnění

Popište svůj cíl několika slovy, udělejte si z něj mantru (např. „Cvičit 15 minut každý den“). Napište si tuto mantru velkými písmeny a dejte si ji na ledničku, k počítači, k posteli, vyvěste si ji i v práci – prostě ji mějte neustále na očích. Pomoci může také obrázek s vaším cílem (vypracované tělo).

Přečtěte si také: Emoce – přestaňte být otroky svých pocitů

6. Zveřejnění

Nikdo z nás nechce vypadat špatně před ostatními. Takže když se k něčemu zavážeme před větším množstvím lidí, dáme do splnění daleko více energie. Svěřte se rodině, přátelům, na pracovišti.

7. Každodenní myšlení 

Myslete na svůj cíl každý den – tím zvyšujete pravděpodobnost, že se stane skutečností. Kromě vyvěšení cíle vám mohou také pomoci každodenní upomínky. A pokud zvládnete udělat každý den jeden malilinký krůček (stačí 5 minut), věřte, že váš cíl se jednou opravdu uskuteční.

odhodlání, motivace

8. Podpora

Je těžké něčeho dosáhnout sám. Najděte si tedy parťáka, s kterým budete vašeho cíle dosahovat společně. Budete se vzájemně podporovat a motivovat.

9. Malé krůčky

Někdy je těžké začít, protože se nám už první krok k cíli zdá příliš náročný. Někdo má pocit, že musí hned od začátku cvičit 5x týdně 15 minut. Nemusíte. Cvičte jen 2 minuty. Zpočátku se to může zdát směšně málo, ale nepřidávejte! Zkuste týden cvičit 5x denně ve stejný čas 2 minuty. Po týdnu to zvyšte na 5 minut. Už vidíte, kam tím mířím? Na plnění svého snu si takto postupně zvyknete a nakonec zvládnete bez problémů i těch 15 minut – a víc.

10. Malé úspěchy

Vytvořte si tak malé krůčky, jaké jste schopni zvládnout. A z toho, že jste je zvládli, se radujte. Buďte na sebe pyšní.

11. Pomoc

Pokud cítíte, že ztrácíte motivaci, někomu se svěřte. Víc hlav víc ví a také se vám od druhých dostane potřebné podpory.

Přečtěte si také: 5 věcí, které byste měli vědět o stresu.

12. Výsledky, ne překážky

Často myslíme spíše na to, jak je splnění našeho cíle těžké. „Ty cviky zní tak hrozně, cítím se unavená, i když na ně jen myslím!“ Místo toho se zkuste zaměřit na výsledek, jak se díky splnění vašeho cíle budete cítit lépe.

13. Pozitivní myšlení

Jsou to právě negativní myšlenky, které nás často zbavují motivace. Zkuste se pár dní na své myšlenky soustředit. Všímejte si všech těch negativních výkřiků ve vaší hlavě: „Tohle je moc těžké!“ A pak je zkuste nahradit myšlenkami pozitivními: „Tohle dokážu!“

K povzbuzení vaší motivace a k dosáhnutí vašich cílů vám skvěle poslouží online terapeutický kurz, díky kterému na sobě budete moci zapracovat sami v pohodlí domova. Zbavíte se díky tomu svých problémů a starostí, které vás trápí.

starosti, stres, online kurz, jak se zbavit starostí

Lída Špačková
Lektorka, terapeutka a autorka Lidoll terapeutických panenek©. Při své práci pomohla stovkám lidí, aby se zbavili svých problémů a strachů a dosáhli spokojeného života. Je autorka online terapeutického kurzu a unikátních terapeutických panenek. Inspiruje lidi, jak žít radostně a svobodně, aby se zbavili svých starostí a plnily si své sny.
  • online terapeuticky program
  • Stáhněte si návod, kde pochopíte, jak si myšlením ovlivňujete život a objevíte způsob, jak své starosti vyřešit.
  • Rubriky
  • Štítky
  • Nejnovější příspěvky
  • online terapeuticky program
  • terapeuticke panenky