Vyzkoušejte 10 tipů na to, jak přestat kouřit

Někdo se jednoho dne rozhodne skončit s kouřením, vyhodí krabičku cigaret a od té doby už si nikdy nezapálí. Většina kuřáků ale takové štěstí nemá. Většina z nich totiž zkoušela skončit mnohokrát – a pokaždé se ke kouření zase vrátila. Těchto 10 tipů vám pomůže s tímto zlozvykem skončit – jednou provždy!

1. Plně se tomu oddejte

Zvyk je železná košile – i když je ten zvyk špatný. Pořádně se do toho obujte a buďte na sebe tvrdí! Nebude to lehké, ale když pro to uděláte maximum, zvládnete to.

2. Vytvořte si plán

Naplánujte si, jak a za co se budete odměňovat; na koho se obrátíte s žádostí o pomoc, když to pro vás začne být těžké; jak se budete chovat, když vás přepadne nutkání si zapálit. Bez přípravy to nezvládnete. Své nápady si sepište a mějte je neustále na očích.

Jak přestat s kouřením

3. Myslete na to, proč to děláte

Ve chvílích, kdy vás přepadne nutkání si zapálit, se sami sebe budete ptát, k čemu to veškeré trápení vlastně je. A v takových chvílích pro vás bude těžké vzpomenout si, proč to děláte. Musíte si to tedy ujasnit hned na začátku. Své motivace si sepište a vystavte si je tak, abyste si je mohli připomínat pokaždé, kdy si zoufale budete chtít zapálit.

4. Už ani šluk!

Naše mysl dokáže být pěkně zrádná. Jedno potáhnutí přece neublíží, ne? A je velmi těžké s takovou logikou bojovat, zvláště, když vás přemůže nutkání a touha po cigaretě. Nevzdávejte se. Dopředu si řekněte, že jedno potáhnutí ublížit může – a hodně. Protože z jednoho jsou dvě, tři a za chvíli už zase kouříte. Takže UŽ ANI ŠLUK!

starosti, stres, online kurz, jak se zbavit starostí

5. Zapojte se

Ve dvou (a více) se to vždycky lépe táhne! Najděte si na internetu fóra zabývající se odvykáním kouření. Nebo se spojte s někým ze svého okolí, kdo se taky snaží přestat. Nebudete ve svém trápení sami. Ostatní vám mohou pomoci, když na vás přijde nutkání, a společně s vámi budou oslavovat vaše úspěchy – a sdílená radost je dvojnásobná.

6. Odměňujte se

Odměňujte se něčím malým třeba za každý den bez cigarety a něčím větším za významné milníky (první týden, první měsíc). Dopředu si naplánujte, co si ke kterému dni dáte – budete se na své odměny těšit. Do speciální sklenice dávejte peníze, které byste utratili za cigarety. Jen samotný pohled na ni vás může motivovat a takto našetřené peníze pak můžete investovat do svých odměn.

Přečtěte si také: Jak se motivovat, když se vám nechce.

7. Oddalujte to

Jakmile na vás přijde nutkání zapálit si, zkuste to oddálit. 10x se zhluboka nadechněte. Napijte se vody. Dejte si něco dobrého na zub. Zavolejte někomu, kdo o vašem cíli ví, a svěřte se mu. Dělejte cokoliv, co vám pomůže nutkání oddálit.

Kouření a jeho vliv na zdraví, jak přestat kouřit

8. Špatné návyky vyměňte za ty dobré

Místo ranní cigarety vypijte sklenici vody. Místo cigarety v autě si pusťte hudbu a zpívejte. Před spaním si místo cigarety jděte zaběhat. Když jste ve stresu, dejte si bonbón. Cokoliv, co vám sedne.

9. Projdete si peklem, ale skončíte v ráji

Nejtěžší jsou první dva dny. Během nich si od nikotinu odvyká vaše tělo, pak už zbývá jen závislost psychická. Ale ani tu není jednoduché překonat. První týden bude peklo. Druhý týden je trochu lepší a třetí týden už je oproti předchozím dvěma ráj. Nutkání vás budou provázet pořád, nebudou ale tak častá a ani tak silná.

Přečtěte si také: Jak si nastavit a dosahovat svých cílů.

10. Poučte se ze svých chyb

Pokud si i přes dodržování těchto tipů zase zapálíte, neznamená to, že nedokáže přestat vůbec. Není to konec světa. Seberte se a začněte znova, ale tentokrát to zkuste trochu jinak. Proč jste si zase zapálili? A můžete tentokrát udělat něco jinak? Někdy stejnou chybu uděláte několikrát, ale poučte se z ní.

BONUS: 11. Myslete pozitivně

Tenhle tip je ze všech nejdůležitější. Zní to možná už trochu otřepaně a banálně, ale správný přístup je prostě základ. Ať už si totiž řeknete, že to dokážete nebo ne, pokaždé budete mít pravdu. Tak si raději říkejte, že to zvládnete. A vy to opravdu zvládnete!

Možná máte velké problémy s kouřením přestat. Možná příčinou vašeho kouření jsou nezpracované programy ve vaší mysli, které vás nutí do toho znova a znova vzít cigaretu do úst. V takovém případě je pro vás ideální online terapeutický program, díky kterému si uděláte v životě jasno, pochopíte příčiny svých problémů a zbavíte se svých starostí jednou provždy. Více informací najdete zde >>> ONLINE TERAPEUTICKÝ PROGRAM.

starosti, stres, online kurz, jak se zbavit starostí

Lída Špačková
Lektorka, terapeutka a autorka Lidoll terapeutických panenek©. Při své práci pomohla stovkám lidí, aby se zbavili svých problémů a strachů a dosáhli spokojeného života. Je autorka online terapeutického kurzu a unikátních terapeutických panenek. Inspiruje lidi, jak žít radostně a svobodně, aby se zbavili svých starostí a plnily si své sny.
  • online terapeuticky program
  • Stáhněte si návod, kde pochopíte, jak si myšlením ovlivňujete život a objevíte způsob, jak své starosti vyřešit.
  • Rubriky
  • Štítky
  • Nejnovější příspěvky
  • online terapeuticky program
  • terapeuticke panenky